Toyota Yaris GRMN: powrót po latach

  • Toyota Yaris GRMN Gazoo supercharged 210 HP front in white
  • Toyota Yaris GRMN Gazoo supercharged 210 HP rear in white
  • Toyota Yaris GRMN Gazoo supercharged 210 HP bbs wheels in black
  • Toyota Yaris GRMN Gazoo supercharged 210 HP interior

Dzięki tegorocznym harcom Toyoty w WRC doczekaliśmy się pierwszego od wielu lat hot-hatcha tej marki.

Zwie się on Yaris GRMN (od Gazoo Racing Masters of Nurburgring – łatwe do odgadnięcia, prawda?) i pod krótką maską kryje 1.8-litrową jednostkę wspomaganą kompresorem, dzięki któremu ma ona rozwijać ponad 210 KM mocy. W zestawie jest też 6-biegowy manual oraz mechaniczna szpera na przedniej osi. Japończycy obiecują, że taki zestaw ma gwarantować najszybszy sprint do setki w swojej klasie.

Inne dobroci to 4-tłoczkowe zaciski przedniego układu hamulcowego kryjące się za 17-calowymi felgami dostarczonymi przez BBS oraz krótsze sprężyny sparowane z amortyzatorami od Sachs wraz z dodatkowymi wzmocnieniami w zawieszeniu. Nie mogło zabraknąć również bardziej agresywnego body-kitu, który został zwieńczony lotką na tylnej klapie oraz sporych rozmiarów, centralnie umieszczoną końcówką układu wydechowego.

O sportowy klimat w kabinie dbają przede wszystkim rasowe kubełki Boshoku, mięsista kierownica pożyczona od GT86, dedykowane zegary oraz aluminiowe nakładki na pedały.

Rynkowy debiut GRMN zaplanowany jest na początek 2018 roku.

autor: Jakub Krępa