SEAT Leon Cupra R: ten „naj”

  • SEAT Leon Cupra R 310 Matte Grey front and side 2017
  • SEAT Leon Cupra R 310 Matte Grey rear and side 2017

Poznajcie limitowanego Leona Cupra R, który pod wieloma względami ma być tym „naj” w historii marki.

Na początek kilka faktów. Cupra R jest nadal przednionapędowa, a pod jej maską znajdziemy dobrze znane 2.0 TSI. Kiedy zostanie ono zestawione z 6-biegowym manualem, to generuje 310 KM mocy, czyniąc z „erki” najmocniejszego drogowego Seata w historii. Możemy także wybrać opcję z dwoma pedałami – wówczas w zmianie biegów pomagać nam będzie 6-przełożeniowe DSG, ale moc wynosić będzie równe 300 KM. Trochę to dziwne, ale ok.

Cupra R korzysta z bardziej rozbudowanego zestawu aerodynamicznego z elementami z włókna węglowego. Wyróżnikiem będą detale wykończone w kolorze miedzianym, zestawione z trzema lakierami nadwozia do wyboru: Midnight Black, Pyrenees Grey i Matte Grey. W kabinie ma znaleźć się włókno węglowe, alcantara i miedziane akcenty.

Nie znamy jeszcze osiągów „erki”, ale specjaliści z SEAT Sport na pewno postarali się o to, aby były one najlepsze w historii marki. Nie zdziwi nas również, jeśli tym modelem Hiszpanie będą chcieli powalczyć o odzyskanie korony na Ringu.

Premiera Cupry R już za niedługo, bo na targach we Frankfurcie. Do sprzedaży trafi jeszcze pod koniec tego roku, a żeby stać się jej właścicielem, trzeba będzie wykazać się niezłym refleksem, bo SEAT planuje produkcję zaledwie 799 sztuk.