Renault Zoe e-Sport: atak z prądem

  • Renault Zoe e-Sport concept 2017 blue front three quarter
  • renault-zoe-e-sport-concept-2017-3
  • renault-zoe-e-sport-concept-2017-4
  • renault-zoe-e-sport-concept-2017-3
  • renault-zoe-e-sport-concept-2017-2

Zastanawialiście się kiedyś, jaką postać mogłoby przyjąć Renault 5 Turbo XXI wieku?

Koncepcyjne Zoe e-Sport jest w wystarczającym stopniu zwariowane, aby choć po części można było je uznać za duchowego następcę kultowej piątki turbo. Ma dwa silniki elektryczne, każdy odpowiadający za jedną z osi. Łącznie generują one 460 KM, dzięki czemu Zoe jest katapultowane do setki w czasie 3.2 s. Później też nie dostaje zbytniej zadyszki, bo do 210 km/h ma przyspieszać w mniej niż 10 s.

Zestaw baterii dla silników elektrycznych niestety waży swoje – konkretnie 450 kg, ale dzięki bardzo szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego i innych lekkich materiałów udało się utrzymać masę własną na przyzwoitym poziomie 1400 kg.

Aby Zoe e-Sport chociaż w teorii jeździło tak dobrze jak krewniacy spod bandery Renault Sport, wykorzystano doświadczenia z Formuły E w kwestii aerodynamiki oraz dorzucono regulowane zawieszenie z amortyzatorami Ohlinsa oraz 20-calowe felgi z centralnym mocowaniem.

Zoe e-Sport to co prawda jedynie koncept bez szans na produkcję, nie mniej jednak może on sugerować w jakim kierunku podążać będą szybkie Renault za kilka lat.

autor: Jakub Krępa