Nadjechało nowe Renault Megane R.S.!

  • Renault Megane R.S. 2018 Tonic Orange headlights
  • Renault Megane R.S. 2018 Tonic Orange rear
  • Renault Megane R.S. 2018 Tonic Orange side
  • Renault Megane R.S. 2018 interior
  • Renault Megane R.S. 2018 manual gearbox
  • Renault Megane R.S. 2018 Tonic Orange front and side
  • Renault Megane R.S. 2018 Tonic Orange front and side
  • Renault Megane R.S. 2018 Tonic Orange rear and side

Od dłuższego czasu największą zagadkę stanowiło serce nowego Megane R.S. Teraz już wiemy, że jest nim turbodoładowana, 1.8-litrowa jednostka pożyczona od Alpine A110. W hothatchu została ona zestrojona na 280 KM oraz 390 Nm. Jeśli też uważacie, że to trochę za mało, to mamy dobre wieści – Renault już zapowiedziało, że za rok pojawi się 300-konne Trophy.

Podobnie jak poprzednicy, nowe R.S. jest autem przednionapędowym, ale po raz pierwszy w historii posiada system wszystkich czterech kół skrętnych 4Control. Ponadto dostępne będą dwa warianty podwozia: standardowe Sport oraz bardziej hardcorowe Cup z mechaniczną szperą Torsen na przedniej osi.

Również po raz pierwszy w tym modelu wybierać będzie można spośród dwóch skrzyń biegów: do klasycznego, 6-biegowego manuala dołączyła dwusprzęgłowka EDC o takiej samej liczbie przełożeń.

R.S trzeciej generacji zdradziło 3-drzwiowe nadwozie na rzecz praktyczniejszego, 5-drzwiowego wariantu. Przez to wydaje się być dużo mniej agresywne od poprzednika, mimo że Renault Sport zrobiło naprawdę wiele, aby tak nie było. Z przodu znajdziemy listwę F1 wkomponowaną w zderzak, z tyłu zaś wydatny dyfuzor z którego sterczy centralnie potężna, pojedyncza końcówka układu wydechowego. Poszerzone nadkola ponacinane wylotami powietrza kryją 18- lub 19-calowe koła. Nowy jest flagowy kolor nadwozia widoczny na zdjęciach – Tonic Orange.

Wnętrze z kolei zawiera wszystkie obecnie konieczne atrybuty hothatcha – począwszy od kubełkowych foteli, przez mięsistą kierownicę (z łopatkami do zmiany biegów dla automatu) po takie detale jak aluminiowe nakładki na pedały czy kontrastowe szwy.

autor: Jakub Krępa